Sauna

V Relax Centre Zdenka si môžete dopriať súkromnú kombinovanú saunu pre 2 osoby v príjemnom prostredí.

Neoddeliteľnou súčasťou našej sauny je jedinečná Himalájska soľná terapia.

V odpočívarni Vám je plne k dispozícii príjemné a pohodlné masážne kreslo.

Pozitíva saunovania

Saunovanie, jednoducho povedané, je prehriatie a tým aj spotenie tela vďaka horúcemu vzduchu a následné ochladzovanie tela chladnejším vzduchom alebo vodou.

  1. odstraňuje psychickú a fyzickú únavu, uvoľňuje, zmierňuje bolesti, prináša príjemný pocit, zmierňuje stres;
  2. telo sa otužuje, zvyšuje sa obranyschopnosť organizmu (pravidelné saunovanie znižuje napr. výskyt chrípky), dýchacie cesty sú lepšie prekrvené;
  3. otvára póry na pokožke, prekrvuje a prečisťuje ju;
  4. potením z tela odchádzajú škodliviny;
  5. posilňuje srdce a cievy, zlepšuje krvný obeh, je prevenciou reumatických ochorení, infarktu a iných chorôb;
  6. u detí dokonca napomáha zbaveniu sa stresu zo školy a pri poruchách spánku;

Ak si nie ste istí, poraďte sa pred návštevou sauny s Vašim lekárom.

Kedy radšej nie?

Takmer každý zdravý človek môže ísť do sauny, ale existujú samozrejme zdravotné kontraindikácie. Do sauny radšej nechoďte, keď trpíte zápalmi obličiek, pľúc, s kardiovaskulárnymi a endokrinologickými ochoreniami, psoriázou alebo zhoršeným ekzémom alebo pri nejakom chronickom alebo akútnom ochorení. Saunu chápte skôr ako prevenciu a nechoďte do nej, ak ste už chorí. Určite do sauny nevoďte dieťa a ani seba, ak máte teplotu, angínu, kašeľ… Opatrnosť so saunovaním sa odporúča aj ľuďom, ktorý majú veľmi vysoký krvný tlak; tí by sa mali ochladzovať postupne a vyhýbať sa skákaniu do bazéna so studenou vodou. Kto trpí kŕčovými žilami, mal by v saune ležať so zdvihnutými nohami. Ľudia chorí na srdce (hlavne po infarkte), by mali saunu konzultovať so svojím lekárom.

Ako sa saunovať?

Pred vstupom do sauny sa osprchujte teplou až horúcou vodou, aby sa telo vyhrialo. Dobre sa osušte, lebo suchá koža sa potí rýchlejšie. Dajte si dole všetky šperky ako retiazky, hodinky, náramky, prstene, okuliare a podobne, inak vám môžu spôsobiť popáleniny. Do sauny nechoďte s plným žalúdkom a nepite žiaden alkohol ani pred, ani počas saunovania.

V saune si urobte dva až tri 10-15 minútové cykly. Potom telo ochlaďte vlažnou vodou. Čas oddychu na lôžku (tepidárium) medzi dvoma cyklami by mal byť približne polhodinu.

Po saunovaní veľa pite, odporúča sa čistá voda, minerálka alebo veľmi riedená ovocná šťava. Potením telo nestráca len vodu, ale aj soli, t.j. minerálne látky a stopové prvky, preto si aj tieto zásoby musíme čo najrýchlejšie doplniť.